•   Kauno g. 16
  •   +37065219404

Sveikos mitybos meniu

Sveikos mitybos meniu

Kalbant apie sveiką gyvenimo būdą, be abejo, pirmas kas ateina į galvą tai aišku tinkamas mitybos planas. Jeigu išsireikšti kuo paprasčiau, tai iš visos savo daugiau nei 10-ies metų patirties fitneso bei sveikatingumo sferoje, galiu drąsiai teigti, jog būtent tinkamas mitybos planas lemia tiek gerą savijautą, tiek puikius rezultatus: energija, išvaizda, pojūčiai, bei psichologinė būsena. Suprantate, draugai, Jūs galite sportuoti kiekvieną dieną nors ir po 5 val., bet jeigu nebus suderinta mitybą – apie rezultatus tikrai galime pamiršti. Beje, ne tik nebus jokio progreso, bet bus atvirkščiai – regresas, nes sportuosite daug – valgysite arba mažai arba netinkamai, kūnas nespės atsistatyti po sunkaus krūvio (o penkios valandos per dieną sporto yra labia daug) ir Jūsų kūnas pasakys Jums: “STOP! Man gana. Aš tikrai nesiruošiu keistis esant tokiom aplinkybėm”.

 

Daugelis iki šiol galvoja, kad tinkamai sureguliuotas mitybos planas atrodo maždaug taip:
- virta vištienos krūtinėlė, balti ne iki galo išvirti ryžiai bei agurkas be druskos.

Tačiau tai visiška netiesa. Kada mes dirbame su savo klientais ir sudarome jiems asmeninius mitybos meniu, mes visų pirmą visad atsižvelgiame į SVEIKATINGUMĄ. Pasakykite man, kokia prasmė alinti savo organizmą ir gadinti sveikatą? JOKIOS! Mes irgi taip manome, todėl mes visada, aš kartoju VISADA iš pradžių atsižvelgiame į sveikatingumą, nes neblogų ir greitų rezultatų galima pasiekti gan gret, tačiau taisyti “sugedusią” sveikatą gali kainuoti žymiai daugiau tiek laiko, tiek pinigų.

Sveikos mitybos meniu. Nuo ko gi pradėti? Pradėkime nuo to, kad Jūs dabar atidarysite savo šaldytuvą, spinteles bei visas kitas vietas kur laikote savo maistą ir pažvelgsite kas ten. Jeigu ten surasite dešreles, dešras (nesvarbu virtas ar rūkytas), sūrelius, pusfabrikačius, konservus (su konservantais) – atsikratykite jų (galbūt neišmeskite, tiesiog suvalgykite ir daugiau niekad nepirkite), nes iš Jūsų daugiau ‘atima’ nei ‘duoda’.

Visi tie “mėsos” gaminiai turi savyje labai mažai tikros mėsos, tačiau krūvą konservantų, druskų, skonio stipriklių (pvz E621 natrio glutamatas), krakmolo ir net gi POPIERIAUS. Jeigu mes kalbam apie SVEIKOS mitybos meniu – šitie produktai tikrai niekad nebus mūsų su Jumis sąraše.

Konservantai – dažniausiai ir ten Jūs nesurasite normalių ingredientų, dažniausiai tai bus tiesiog subproduktai (labai pigios liekanos nuo tikrų produktų) bei krūvą konservantų, kurie, beje, kenkia mūsų organizmui kaip niekas kitas.

Sūreliai – atrodo visiškai nekalti baltyminiai ir sveiki produktai, tiesa? O dabar pažiūrėkite įdėmiai į jų sudėtį: cukrus, konservantai, riebalai bei trans riebalai (tai prasčiausias dalykas, kurį Jūs galite suvartoti, patikėkite). O kaip dažnai mes matome kaip tėvai maitina savo vaikus tokiais sūreliais galvodami, jog tai yra sveika? Šitie produktai ir sveikos mitybos meniu neturi nieko bendro.

Judam toliau. Metam lauk (tiksliau, pilam į kriauklę ar tualetą) visus vaisvandenius, limonadus, gaiviuosius gėrimus bei kitaip vadinamus skysčius, kuriuose nėra nieko apart didelio kiekio nereikalingo cukraus. Pažvelkite į bet kurio limonado etiketę ir Jūs pasibaisėsite: 100ml beveik kiekvieno limonado yra 10g ir daugiau cukraus. Jūs tik susimastykite – vienoje stiklinėje bus virš 20g cukraus. 20! Ar Jūs kada nors geriant kavą arba arbatą į puodelį įsidedate 4 šaukštelius cukraus? Niekad, tačiau apie tai net nepagalvodami suvartojate net gi daugiau geriant vaisvandenius ar gaiviuosius gėrimus.

Judam dar toliau. Saldainiai, šokoladukai, konditerijos gaminiai. Juos irgi geriau padovanokim savo priešams. Tai tuščios kalorijos. Ten yra begalė cukraus bei blogųjų riebalų, didelis “maistingumas”, bet mažas TIKRAS maistingumas (vitaminai, mineralai) ir nauda.

Gerai, mes išmetėme arba kitaip atsikratėme nemažai maisto, bet ką daryti toliau? Kaip sudaryti sveikos mitybos meniu? Pradėkime nuo esminių dalykų ir mastingųjų medžiagų:

1)      BALTYMAI: vištiena, liesa jautiena, žuvis, kiaušiniai, liesi natūralūs pieno produktai, lęšiai, kinova (kvinoja), avinžirniai.

Štai šiuos produktus rekomenduoju Jums vartoti bene kasdien (pasirinkite bent tris skirtingus ir vartoki kiekvieną diena). Tai puikūs baltymų šaltiniai, kurie maitins Jūsų organizmą ir padės atstatyti raumenis po sunkios treniruotės ar įtemptos darbo dienos.

 

2)      ANGLIAVANDENIAI: grikiai, ryžiai (išskyrus baltuosius), avižos (pilno grūdo), perlinės kruopos, saldžios bulvės (batatai), pilno grūdo makaronai, Spelta arba pilno grūdo duona.

Puikūs angliavandenių (enerigjos) šaltiniai, kurie nepakels cukraus lygį kraujyje, suteiks daug energijos palaipsniui ir nevirs kūno riebalais (kaip tai daro saldumynai, vaisvandeniai ir t.t.)

 

3)      RIEBALAI: kiaušinio trynys, avokadas, kokosų sviestas, riešutai, įvairūs aliejai (linų sėmenų, alyvuogių, riešutų).

Sveikos mitybos meniu būtinai turėti ir sveikuosius riebalus, kurių dėka mūsų oda, plaukai, nagai ir net hormonų pusiausvyra bus tinkamam lygmenyje. Ypač moterims/merginoms reikėtų valgyti šiek tiek daugiau sveikųjų riebalų nei vyrams dėl menstrualinio ciklo.

 

4)      SKAIDULOS. VITAMINAI/MINERALAI: daržovės, lapiniai, uogos, vaisiai.

Skaidulos padeda mūsų žarnynui, o būtent žarnyno tinkamas darbas lemia mūsų savijautą, imunintės sistemos “stiprumą” bei atsparumą ligoms bei peršalimams. Sveikas žarnynas – tvirtas kūnas.

 

5)      SKYSČIAI: vanduo, arbata. Niekada nepamirškite į savo sveikos mitybos meniu įtraukti ir minimum 2 litrus įprasto vandens. Juk žmogaus organizmas sudarytas beveik iš 80% vandens, o tai reiškia tik vieną – mums būtinas vanduo ir žymiai didesniais kiekiais nei mes įpratę vartoti.

Tai gi pasinaudoję mūsų duotais patarimais, Jūsų sveikos mitybos meniu atrodys tikrai nepriekaištingai. Jūs ir atrodysite geriau, ir jausitės geriau, ir energijos lygiai visos dienos metu bus aukštame lygmenyje, ir nuotaika pagėrės, o svarbiausia – BŪSITE SVEIKI.

Palikti komentarą

* Vardas:
* El.paštas: (nepublikuota)
   Web puslapis: (Pavyzdys http://)
* Komentaras:
Įrašykite kodą
Prašome palaukti...